fbpx

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Welke verzendingsmogelijkheden zijn er beschikbaar?

Wij versturen pakketten en brievenbusstukken in Nederland met PostNL, de pakketten worden bij u thuis gebracht. Bij ons bedrijf ophalen in Hoogeloon kan natuurlijk ook, maar dit is alléén op afspraak mogelijk. In de bestelnotities kunt je aangeven dat je het bij ons wilt ophalen, waarop we dan een afspraak met je maken. U kunt onze producten ook in het echt komen bekijken in onze winkel in Hoogeloon, dit is ook alleen op afspraak mogelijk.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn pakket ontvang?

Mits de producten in voorraad zijn, worden ze binnen 48 uur verzonden. Nadat wij het hebben verzonden, is het 1-2 dagen onderweg. Omdat wij handgemaakte producten maken zou het eventueel langer kunnen duren dan bij een webshop die geen handgemaakte producten maakt. Deze leveringstijd is met uitzondering van de zondag en feestdagen. Met feestdagen zou het mogelijk kunnen zijn dat een pakket wat langer onderweg is wegens de drukte. Wij raden aan om voor kerstinkopen bestellingen minimaal twee weken van tevoren te plaatsen. Wil je een pakket binnen een bepaalde tijdsmarge in huis hebben, laat dit ons dan weten in de bestelnotities zodat wij hier rekening mee kunnen houden.

Verzenden jullie internationaal?

Jazeker, Wij verzenden onze internationale pakketten via PostNL. Hoe lang het duurt voordat een internationaal pakket aankomt, is afhankelijk van het land van bestemming en de douane. Normaliter duurt het een paar dagen tot een week in de Europese Unie.

Hoe worden de producten verpakt?

Al onze producten worden verstuurd in pakketten, brievenbusstukken of enveloppen. De producten zijn omsloten met verpakkingsmateriaal zodat de producten zo min mogelijk kunnen verschuiven en goed verzorgd zonder schade aankomen. Doordat wij een groen bedrijf willen zijn recyclen wij vrijwel al ons verpakkingsmateriaal.

Welke betalingsmogelijkheden zijn geaccepteerd?

Bestellingen kunnen veilig worden afgerekend met iDeal en Bancontact. In onze winkel kunt u pinnen.

Is het veilig om een online aankoop te doen?

Jazeker. Inmiddels hebben wij al honderden tevreden klanten, liggen wij inmiddels al bij meerdere webshops in de catalogus en liggen de producten ook in fysieke winkels.

Hoe plaats ik een bestelling?

Op onze website kun je ruim de tijd nemen om uit te zoeken wat je leuk vind. Heb je iets gevonden, selecteer dan het aantal en druk daarna op de “In winkelmand” knop.  Als je tevreden bent met de winkelwagen inhoud, kun je op “afrekenen” klikken. Je kunt kiezen of je een account maakt, dit is niet verplicht. Vul het adres in, kies de gewenste betaalmethode en reken af om de bestelling te voltooien.

Heb ik een account nodig om een bestelling te plaatsen (AVG wet)?

Je mag een account aanmaken om een bestelling te plaatsen, maar dit is niet noodzakelijk. Voor in de toekomst kan het handig zijn als je dit wel doet, als je meerdere bestellingen wil plaatsen om zo niet onnodig vaak je gegevens in te voeren. Het enige wat we met jouw gegevens doen is dat we deze alleen gebruiken om een verzendlabel aan te maken voor het versturen van je bestelling en om je een mail te sturen dat de bestelling is verzonden. Lees meer hierover in onze privacyverklaring.

Met wie moet ik contact opnemen voor vragen over mijn bestelling?

Je kunt het contactformulier in de “Contact” pagina invullen om ons een bericht te sturen, of direct een e-mail naar Info@purebyvicky.nl sturen. Vermeld altijd het bestelnummer van je bestelling in een mail, zodat het makkelijker voor ons is om de status van je bestelling na te gaan.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Mocht je toch je bestelling willen wijzigen, neem dan binnen 24 uur contact met ons op. Vermeld je bestelnummer in ons contactformulier op de “Contact” pagina, of stuur ons rechtstreeks een e-mail naar Info@purebyvicky.nl.

Hoe kan ik mijn bestelling traceren?

Je kunt zien of uw bestelling in behandeling is of is afgerond/verzonden op “Bestellingen” in de “Mijn account” pagina. Deze vindt u bovenin het menu.

Hoe kan ik mijn product terugsturen?

Cosmetica producten kunnen in verband met hygiëne niet geretourneerd worden. Overige producten kunnen worden geretourneerd als deze niet zijn gebruikt. De retourkosten zijn wel voor rekening van de klant.

Ik wil graag een speciaal gemaakt product van je hebben, is dit mogelijk?

Dit vinden wij hele leuke opdrachten en willen wij graag aannemen! Het is geen probleem om speciaal gemaakte producten te maken van bijvoorbeeld de kaarsen, echter moeten wij alle producten die vast zitten aan de cosmetica wet laten testen.  Daar zijn extra kosten mee gemoeid.

Hoe lang duurt het voordat speciaal gemaakte producten af zijn/wachtrij?

Dit hangt compleet af van wat voor product je wil en dit varieert ook met de complexiteit van het verzoek. Als het een simpel verzoek is zou het een aantal dagen kunnen duren, maar het zou tot een week of langer kunnen duren als het een moeilijk verzoek is. Wilt u uw eigen reeks van cosmetische zeep? Dit duurt dan minimaal 6 weken en er komt een extra bijdrage bij wegens kosten voor veiligheidsrapporten. Hiervoor geldt ook een minimale afname. Wij nemen er graag de tijd voor, zodat het product er zo perfect mogelijk uit komt te zien en helemaal naar wens is.

Is het mogelijk om jullie producten in onze winkel te hebben/groothandel bestellingen?

Jazeker! Onze producten liggen momenteel ook in fysieke winkels en in de catalogus van andere webshops. Wij praten graag met je over de mogelijkheden. Stuur ons een berichtje bij interesse.

Ik ben allergisch voor een bepaald ingrediënt. Hebben jullie ook zeep zonder dit ingrediënt?

De allergenen staan vermeldt bij de ingrediënten. Mocht je voor iets allergisch zijn dan kun je dit daar zien.

Ik heb een gevoelige huid, kan ik jullie zeep gebruiken?

Jazeker. Onze zepen zijn veel milder dan reguliere (hand)zeep. De zepen hebben een hoog glycerine gehalte, doordat ze op ambachtelijke wijze zijn gemaakt. Daarnaast gebruiken we zo min mogelijk pigmenten en geurstoffen.

Hoe zit het met de cosmeticawet?

Onze zepen beschikken over de noodzakelijke veiligheidsrapporten, voldoen aan de 1223/2009 Europese cosmetische regulaties en zijn gemaakt onder GMP (Good Manufacturing Practices). Je bent in veilige handen met onze zeep.

Kan ik de kruiden op jullie kaarsen branden?

De bloemen en kruiden op de kaarsen zijn puur als decoratie. U dient te voorkomen dat deze met het vuur in aanraking komen.

Hoe houd ik jullie kaarsen in optimale conditie?

Om de esthetiek van jouw kaars te bewaren en de levensduur te verlengen, is het belangrijk om je kaars te onderhouden als hij eenmaal gebrand heeft. Trim altijd het lontje als de kaars heeft gebrand. Als je het lontje knipt, houd de kaars een langere brandtijd over en komt er minder zwarte roet bij het verbranden vrij. Knip het lontje tot  7mm zodat de kaars mooi zal branden.

Hoe lang branden jullie kaarsen?

De vermelde branduren zijn indicatief en kunnen variëren per model. Deze branduren vereisen een correct gebruik van de kaars. De branduren staan vermeldt op de pagina van de desbetreffende kaars. In werkelijkheid zal een kaars waarvan de was volledig gesmolten is, sneller opbranden dan een kaars waarvan de was nog gedeeltelijk gestold is. Om deze reden bevelen wij aan om de kaars een uur nadat het oppervlakte volledig gesmolten is te doven. Daarmee verleng je de levensduur van de kaars.

Waar worden jullie kaarsen van gemaakt?

Raapzaadwas/Koolzaadwas kaarsen zijn gemaakt van de bewerkte olie van de zaadjes van raapzaad. Raapzaadwas is in Europa de tegenhanger van de in Amerika zeer populaire sojawas wat betreft het gebruik als grondstof voor kaarsen. Raapzaadwaskaarsen zijn echter nog meer milieu en mensvriendelijk dan sojawaskaarsen. Sojawas kaarsen en raapzaadwas kaarsen branden en gedragen zich vrijwel identiek. De samenstelling van de was is dan ook bijna gelijk. Deze wassen zijn eigenlijk geen echte wassen maar vallen onder de noemer vetten. Daar waar sojawas gemaakt wordt uit het voor mensen geschikte voedingsmiddel sojaolie, wordt raapzaadolie, wat de basis is van raapzaadwas, hoofdzakelijk gebruikt voor biodiesel. Raapzaad wordt bovendien verbouwd op akkers die gedurende een of meerdere jaren braak dienen te liggen om gewasziektes te voorkomen. Voor het gebruik als kaarsengrondstof in Europa heeft raapzaadwas bovendien het voordeel dat het niet over grote afstanden vervoerd hoeft te worden, waarbij er word bespaard op brandstofkosten en andere milieubelastende middelen. Wij hebben onze kaarsen zeer zuiver en eenvoudig gehouden. Er worden voor deze kaarsen geen andere materialen gebruikt dan raapzaadwas en katoenen pit, en bij bepaalde modellen mica kleurstoffen en de meest zuivere kaarsengeurstof of etherische olien. Deze kaarsen zijn (zonder de geur- en kleurstof) 100% plantaardig en branden zeer lang en schoon. Raapzaadwas is een vrij zachte en vettig aanvoelende was. Gemorste was kan makkelijk met heet sop of een mes verwijderd worden. • Geproduceerd in EU volgens EU normen. • Geformuleerd uit materialen waarvan de raffinage geschiedenis volledig traceerbaar is.  • Bevat geen resterende oplosmiddelen volgens richtlijnen CPMP / ICH283 / 95. • Is niet voor onszelf of namens ons op dieren getest.

Zijn er nog punten waar ik op moet letten bij het verbranden van de kaarsen?

Wij maken onze kaarsen van koolzaadwas, een natuurlijke was die veel langer brand dan reguliere kaarsen. Daardoor blijft er langer warme was in het glas staan. Om te voorkomen dat het glas te warm wordt en daardoor kan scheuren, maakt u de kaars uit bij het bereiken van 1 cm van de bodem.